Acquisizione di strutture sintattiche complesse e sviluppo della coesione nei bambini con disturbo primario del linguaggio in età prescolare: uno studio pilota

Authors

  • Gloria Gagliardi university of Naples “L’Orientale”

DOI:

https://doi.org/10.6092/2281-6585/7533

Abstract

The maturation of narrative skills is a critical cognitive milestone for child’s development: the task of telling a story entails the integration of linguistic and metalinguistic capacities, and a deep involvement of mnemonic and executive functions. The paper aims at evaluating the mastery of complex syntax and the development of cohesion discourse strategies in Italian pre-school children with Developmental Language Disorder. Narrative texts have been elicited in a semi-spontaneous context, by means of three retelling tasks.

Published

2020-12-30

How to Cite

Gagliardi, G. (2020). Acquisizione di strutture sintattiche complesse e sviluppo della coesione nei bambini con disturbo primario del linguaggio in età prescolare: uno studio pilota. Annali Del Dipartimento Di Studi Letterari, Linguistici E Comparati. Sezione Linguistica, 9, 127–151. https://doi.org/10.6092/2281-6585/7533